Ken Read posjeduje bogato iskustvo u okupljanju oceanskih regatnih ekipa. U nastavku možete pronaći nekoliko njegovih savjeta kako možete postići i brzinu i uspjeh.
Od kuda početi kad se okuplja offshore ekipa? Tražite brzinu. Postavite temelje s brzim kormilarima i brzim trimerima.
Činjenica je da brzi kormilar može biti za nekoliko desetki, pa i cijelih čvorova brži od prosječnog kormilara. A kao što svi to znamo, te desetinke čvora brzo prerastaju u brže prijeđene milje.
Treba pronaći talente koji će imati čelične živce po jakom vjetru. Svi kažu da to vole, ali totalno je drugačija priča kad se jednom nađete u tim uvjetima.
Viđao sam ljude koji su jedrili brzinom 40 čvorova s 40 stupnjeva nagnutim jedrilicama s dva prsta na kormilu i da razgovaraju o tome što su jeli za večeru prethodnog dana. Također sam vidio i ljude koji su očajnički stiskali kormilo, držeći se kao da im život ovisi o tom.
Naravno da to nije lako i stvarno treba imati dobar osjećaj i talent za izbor prave ekipe s kojom će se jedriti po jakom vjetru.
Foto: North Sails
Nakon brzine jedrenja dolazi rukovanje jedrilicom. Treba tražiti sportaše, ljude u formi, potrebna je snaga, potrebna je pamet i potrebno je imati na umu izvrsnog navigatora.
Potreban je i pravi trimer i odgovarajući bowman. Ljudi koji će podignuti i spustiti jedra brzo i sigurno. Takav postupak nije jednostavan i traži dosta prakse, i ključno je pronaći ljude s odgovarajućim mentalnim sklopom za odgovarajuću poziciju na jedrilici.
Foto: Sharon Green
I konačno, kada se isplovi na pučinu, jedna od najcjenjenijih kvaliteta mornara na pučini je svestranost; što još donose za stol? Činjenica je da svaki mornar na pučini na brodu danas, uglavnom, mora biti višestruk. Morate dodati vrijednost izvan svog primarnog talenta.
Npr:
- tko je mehaničar koji može rastaviti cijeli dizel motor i ponovno ga sastaviti u situacijama kad motor ne radi a baterije je potrebno napuniti?
- tko je jedrar koji će popraviti nešto na 3Di materijalu? Tko je majstor u karbonu koji je dovoljno vješt da popravi pramac koji se rascijepio dok jedrilica leti preko valova?
- tko je mehaničar za vinčeve koji će ih rastaviti i popraviti dok je jedrilica nagnuta 30 stupnjeva na velikim valovima?
- tko je riger, tko je kuhar, tko će napraviti super priču za dokumentirati sve na regati?
Popis se nastavlja, a poanta je da su sekundarne vještine nužne za jedrenje na ovom nivou, posebno od kad se offshore jedrenje sve više svodi na sve manje posade sa što manje opreme za popravke koja se može ponijeti na pučinu i kad morate koristiti samo ono što imate na palubi da bi nastavili s regatom.
Foto: North Sails
Moj najbolji primjer je prva etapa Volvo Ocean Race-a 2008-09 na jedrilici Puma. Otprilike na pola puta između Alicantea i Cape Towna, pokvario nam se desalinizator. Pripremili smo se za brzo zaustavljanje u Riu da pokupimo novi desalinizator, ali nekako su Casey Smith i Mickey Muller pronašli način da rastave pokvareni uređaj, da iskoriste dijelove kaljužne pumpe i da naprave novi watermaker. Taj potez ne samo da nam je spasio rezultat u regati, već istovremeno i da ne budemo žedni.
To iskustvo mi je bila najbolja škola. Ne može se imati dovoljno ljudi s više talenata jer nikad ne možeš znati što se može dogoditi na pučini. I da ponovim, ne samo sa stanovišta brzog jedrenja, već i sa stanovišta sigurnosti.
Zaključak je da trebate pronaći svoju posadu "švicarskih nožića", to je tip ljudi koji su vam potrebni.. brzi, pametni i sposobni raditi nekoliko poslova.