- Detalji
U suporedbi s potrebom za brzim odgovorom (reakcijom) na iznendanu neveru, jedrenje kroz oluju na otvorenom moru, natjecanje je u izdržljivosti. Osim jakog vjetra trebate se nositi i s velikim valovima i s umorom posade.
U ovom članku je tvornička ekipa North Sails-a koja jedri na monotip jedrilicama klase J70 podijelila s nama svoja iskustva o nekim od načina trimanja koja se primjenjuju u regatnom jedrenju. Riječ je o posadi koja zajedno jedri dvije godine, tako da većinu onog o čemu ćete čitati oni u praksi primjenjuju na uigran način bez potrebe za „trošenjem previše riječi“ i gubitkom energije i koncentracije na objašnjavanje neiskusnijim članovima posade što i kako treba napraviti.
Bez pravilno natrimane snasti nije moguće kontrolirati ponašanje jarbola u širokom rasponu uvjeta na moru. Srećom, trimanje riga je proces koji se uvijek obavlja korak po korak po točno određenom planu, jednako za masthead rigove (jarboli s nekoliko prednjih štrajeva), kao i za frakcionalne rigove (s jednim prednjim štrajem).
U mnogim klasama je ograničen broj flokova koji se smiju ponijeti na more, a neke od njih čak dozvoljavaju samo jedan flok. Ovakva ograničenja pred natjecatelje stavljaju dodatni izazov u pronalasku različith načina maksimiziranja snage po laganom vjetru. Jedan od ključnih načina podizanja snage je manipulacija krivuljom prednjeg poruba jedra, odnosno smanjivanjem i povećavanjem tenzije u prednjem štraju ili tuff luffu.
Ništa ne traži toliko timskog rada i treninga kao rad sa spinakerom. Ovdje ćemo pokriti vještine i tehnike potrebne za rad i kontrolu konvencionalnih spinakera kojima se manipulira s tangunima. Za to je preporučljivo koristiti pristup „podijeli i vladaj“: jedan dio posade jedri najbrže moguće s jedrima koja su im na raspolaganju, dok je drugi dio posade zadužen za pripremanje spinakera, pojalabanu ili njegovo spuštanje.