Ovogodišnja Šibenska regata krstaša jedriličarskog kluba Val prošla je u znaku vrlo jakog vjetra koji je pružio mogućnost brzog i atraktivnog jedrenja, a odjedrila se u subotu 2. prosinca.
Ukupno se prijavilo dvadeset posada, ali zbog uvjeta na početku subote startu je pristupilo njih sedamnaest. Trojci što je ostala privezana ne treba biti upućen niti jedan prijekorni pogled jer uvjeti su bili prezahtjevni za neiskusne posade.
Najava jakog vjetra krajem tjedna išla je na vrijeme, tako da je nekoliko posada napravilo transfere već u srijedu i četvrtak, dok su ostali sudionici stigli uglavnom iz nedalekih marina.
Start regate trebao je biti sinkroniziran sa startom Šibenskog polumaratona i označen pucnjem iz topa Gradske straže u točno 11 sati s gradonačelnikom u ulozi topnika. Međutim, okupljeni trkači krenuli su sami, dok su jedriličari morali pričekati jer je RO prolongirao start za sat vremena uz mogućnost daljnjeg čekanja. Razlog je bilo jugo koje je puhalo konstantno preko 20 čvorova i s udarima preko 30.
Oko 11:30 vjetar kontinuirano slabi i u okvirima je koji svima omogućuju kontrolirano jedrenje, a ne samo preživljavanje i na kanalu 72 flota se poziva na more i zakazuje start za 12:00.
Jedrilice se okupljaju, ali zbog zamolbe jedne posade dolazi do još jedne kratke deset minutne odgode i u 12:05 daje se signal upozorenja. Nakon prolaska jedne predstartne minute kreće lagana kiša praćena naglim pojačanjem vjetra, ali nema prekida i u 12:10 čuje se pucanj topa na rivi i regata kreće prema prvoj oznaci, onoj ispred poluotoka Mandalina.
Ruta je nakon Mandaline flotu vodila prema Šibenskom mostu gdje je bila iduća točka obaveznog obilaska. Nakon mosta jedrilo se do bove ispred rive, te nakon što je napravljena jedna petlja definirana još jednom bovom u blizini ulaza u kanal bio je obavezan još jedan obilazak oznaka u Mandalini i ispod mosta (sve bove su se ostavljale desnim bokom), a cilj je bio ispred rive.
Inače, većina flote se vidi na gornjoj fotografiji. Već na prvi pogled uočljiva je dominacija Toto Travela kojeg su s ciljem osvajanja ove regate iznajmili članovi prije nekoliko mjeseci formiranog JK Šibenik. Izgleda da je želja za osvajanjem naslova na ovoj regati bila je toliko velika da s ovim bolidom nisu htjeli dati niti malo šanse ostalim jedrilicama koje su kao najegzotičniji dio opreme imale baštune, tako da su na kraju praktički odjedrili solo plov.
Ostatak flote predvodio je Melges 32 - Mataran, a glavna konkurencija su mu bili Sail La Vie, Mr.J i Ruzina.
Ova četvorka je unatoč vještinama i iskustvu svojih posada imala određenih teškoća u jedrenju u etapama od Mandaline do mosta kad su imali štraorcade pod genakerima, dok je najbolje dokumentirana štraorcada X-Članice koja ju je doživjela pod spinakerom, a moći ćete je pronaći u foto galeriji ove regate.
Srećom, sve ove situacije prošle su bez ozljeda među posadama i štete u opremi.
Tijekom jedrenja jugo je postupno slabilo, ali lagana kiša je bila prisutna idućih sat vremena i padala je uz povremene prekide. Kako je jugo slabilo tako je nakon otprilike dva sata jedrenja okretalo na zapad. Ujedno se kidala naoblaka, te su posljednje jedrilice u cilj ušle po umjerenoj tramuntani i vedrom, sunčanom vremenu.
Rezultate po openu možete pronaći na ovom linku, dok su ovdje dostupni rezultati po grupama, a na ovom linku po ORC-u.