JK Galeb iz Rijeke i JK Kvarner iz Rapca spojili su dvije regate koje se jedre već dosta vremena u jedan zajednički event. Riječ je o 20 milja Riječkog zaljeva i Regatu Labinske republike, a sam naziv "Quarnaro Cup" dali su po najstarijem nazivu Kvarnera kojeg su uspjeli pronaći.

Program regate pružio je mogućnost da pokažu svoja znanja i jedriličarima koji su ljubitelji navigacijskih jedrenja i onima koji vole tehnička jedrenja u štap polju. U petak se krenulo iz Kostrene u 11 sati s prvim navigacijskim plovom. Jedrilo se direktno prema Rapcu, a ruta se može zaokružiti na 20 NM u idealnom slučaju.

U subotu je start pomaknut sat ranije i jedrila su se dva štapa ispred Rapca, a u nedjelju je slijedio povratak natrag u Kostrenu s drugim navigacijskim jedrenjem koje je počelo još jedan sat ranije nego subotnje.

Vremenski uvjeti bili su karakteristični za akvatorij u kojem se jedrilo. U Riječkom zaljevu prevladavali su lagani vjetrovi, malo više vjetra bilo je u Velim vratima, a ispred Rapca vrijeme je bilo u skladu s godišnjim dobom... ujutro burin, preko dana maestral i tranzitni period u sredini.

Start u petak odrađen je po minimalnom vjetru koje je najbolje koristila nova jedrilica koja je krajem 2021. izašla iz škvera, a riječ je o Code X, vrhunskom proizvodu domaćih proizvođača. Oni su s ovim proizvodom ušli u vrlo uski krug brodogradilišta, na svjetskoj razini, koji mogu napraviti ovako sofisticiranu jedrilicu.

Ultra lagana karbonska jurilica uvjete na startu iskoristila je za pokazivanje raskoši svojih performansi za najčešće Kvarnerske uvjete. Jedina prava konkurencija bio joj je maxi Molo Longo koji je mogao hvatati vjetar na značajno većim visinama od ostatka konkurencije.

Ove dvije jedrilice regatu su otvorile različitim taktikama. Code X zajedrio je ravno prema Cresu pouzdavajući se u prednosti svoje male mase, dok je Molo Longo izabrao kurs bliže Rijeci gdje je nastojao iskoristiti uvjete kurenta koji može hvatati svojom vrlo dubokom perajom, kao i pripadajući utjecaj Draškog potoka koji ulazi u more u Viktoru Lencu. Ostatak flote, predvođen Damacom, Jokerom i Mia Miom 2 uglavnom je pratio primjer Code X-a i jedri ravno prema Cresu.

Ostatak flote bio je sastavljen od jedrilica dosta starije proizvodnje. Uglavnom su to bili mali obiteljski krstaši, a ukupno je nastupilo 13 jedrilica od 16 koliko ih prijavilo. Jedan određeni broj jurilica iz Kvarnerskog bazena na koje su organizatori računali, do termina održavanja još nije bilo spušteno u more, dok su jedriličari iz Pule nastupili na novoj lokalnoj regati koja se organizirala u istom periodu. Zato je najavljeno da se razmišlja da se iduće godine termin regate pomakne na tjedan pred Fiumanku.

Jedrenje na prvom dijelu rute preko Riječkog zaljeva teklo je dosta sporo, a zanimljivo je na playbacku analizirati putanje Mola Longa i Code X-a. Lagani Code X ima dosta neravnu putanju jer kormilar mora reagirati na svaku, pa i neznatnu, promjenu vjetra, dok veliki i višestruko teži Molo Longo koristi svoju masu za stvaranje inercije koja mu uz hvatanje vjetra na većim visinama osigurava skoro pa pravocrtno klizanje po morskoj površini.

Par sati nakon starta flota se pokušava prebaciti bliže Istri s nadom da će se s termalnim vjetrovima što ranije približiti Velim vratima gdje ih već tradicionalno čeka maestral.

Brzoj većini to polazi za rukom i od punte Cresa njihovo jedrenje bilo je mnogo brže i ugodnije. Ipak, svi neće uspjeti dojedriti do cilja jer vjetar se oko 17 sati pomalo povlači s mora.

U subotu je RO iskoristio obje predviđene mogućnosti za postavljanje regatnog polja. Prvo je orca postavljena po buri, odnosno bova je usidrena s lijeve strane izlaza iz Rabačke luke. Start je bio po 5-6 čvorova, a već nakon starta bilo je očito da će se morati ruta skratiti, odnosno da se neće jedriti dva, već samo jedan krug. Nažalost, ni skraćeno izdanje nisu sve jedrilice uspjele prejedriti, a čak se morao dosuditi i jedan DSQ. Dobila ga je jedrilica Bare Torsk zbog preuranjenog starta. Posada nije imala radio stanicu sa sobom, pa se nisu vratili da ponovno startaju. Stvarno šteta, jer jedrili su vrlo dobro!

Nakon završetka prvog štapa čekalo se do 14 sati kad je do Rapca stigao maestral. Sukladno tome bova od orce prebačena je na novu lokaciju.

U ovom plovu brzine su mnogo veće, bar u prvom krugu i manje jedrilice više ne mogu hvatati priključak za Molo Longom, Code X i Damacom. To pogotovo dolazi do izražaja u donjem dijelu rute, odnosno u samoj Rabačkoj luci. Na kraju to najbolje iskorištava Code X i Molo Longo tad jedini put ulazi kao drugoplasiran.

A u nedjelju, start u 9 sati osigurava najozbiljnije uvjete za jedrenje cijelog ovog vikenda. Bura koja se dizalo do petnaestak čvorova osigurala je brzo jedrenje na startu i dolazak do Porozine, nakon koje kreću muke po Kvarneru... Ponovno je najbrži Molo Longo, a Code X ne zaostaje previše iako je ova etapa, posebno prvi njen dio, iskorišten za testiranje nekih od modova jedrenja u kojima se koriste i foilovi.

Tko i na kojem mjestu je ušao u cilj možete pronaći u rezultatima na ovom linku i u playback animacijama na dnu članka.

Za kraj još treba spomenuti da će ova regata u analima JK Kvarner ostati posebno označena, jer na njoj je prvi put zajedrio klupski krstaš!

Riječ je o jednoj od jedrilica tipa JOD 35 iz bivše ACI-jeve flote, a od prošlog tjedna ušla je u plovni park kluba iz Rapca. Ono što sigurno članove JK Kvarner posebno veseli je i to što je u novu matičnu luku uplovila na jedra u sklopu regate.

S ovim potezom klupska krstaška scena na Kvarneru dodatno jača, a sigurno će i jedan broj odraslih ovim putem dobiti priliku da prođe odgovarajuću školu jedrenja i krene s aktivnim bavljenjem našim sportom.

 

Playbackovi

 

Back To Top