Nakon što je prvo izdanje Skradinske regate bila prva regata u Hrvatskoj nakon početka popuštanja Kovid mjera i njenog fenomenalnog uspjeha među jedriličarima željnim natjecanja i napuštanja "sigurnosti" domova i drugo njeno izdanje željno se iščekivalo.
Riječ o raritetnoj regati koja se jedina može pohvaliti statusom da je regata krstaša na jezeru u Hrvatskoj! Naravno, argument koji to potvrđuje je najbliža veća vodena površina centru svih zbivanja oko regate, Skradina, a to je Prokljansko jezero.
Regatavanje u slatkoj vodi, regatno polje sa zanimljivim utjecajem toka rijeke Krke, prostor otvoren svim vjetrovima, te baza u pitomoj kotlini u kojoj se smjestio Skradin sigurno su vrlo jaki mamci koji čine ovu regatu različitom od svih ostalih regata krstaša.
Sve nabrojano bilo je razlogom brzog popunjavanja flote do maksimalnih 25 jedrilica, ali vremenska prognoza u tjednu pred regatu uzrokovala je desetkovanje i na kraju spuštanje broja sudionika na 12. Ali s druge strane, organizatori iz JK Kon-Tiki i ACI marine Skradin mogu biti zadovoljni jer je riječ o vrlo kvalitetnim posadama i jedrilicama koje su stigli iz cijele Dalmacije.
Program regate predviđao je da se većina programa, odnosno tri plova, odradi u subotu. Ali u kombinaciji je bio i petak kao dan predviđen za okupljanje i dan kad će se odjedriti prvi plov regate.
Većina sudionika nije bila baš oduševljena idejom s jedrenjem u petak iako je organizator zamislio da se taj plov može i odbaciti onima koji ne uspiju stići do Prokljana u petak poslijepodne s obzirom da je program predviđao ukupno četiri plova. To je bio razlog zašto se taj plov prebacio u trening jedrenje, a na kraju je ukupna kalkulacija rezultata odrađena na isključivo osnovu subotnjih rezultata.
Flota je bila podijeljena u dvije skupine. Jedna je dobila ime Lake Racer, a druga Lake Cruiser.
U Lake Racer skupini nije bilo ograničenja, dok je Lake Cruiser skupina imala limit na korištenje isključivo glavnog jedra i genove bez spinakera i genakera.
Obje skupine su u svim jedrenjima startale zajedno i zajedno jedrile do bove od orce, a potom bi se razdvajale. Raceri su jedrili klasično štap polje, dok su Cruiseri jedrili navigacijski plov u polju zadanom bovama.
Duljine oba polja bia su namještena tako da svi završe otprilike u isto vrijeme pa da ubrzo mogu svi ponovno zajedno startati.
Na jezero smo izašli u podne i dočekala nas je bonaca i lijepo sunce.
Kasnije, kad je malo ugrijalo, zapuhalo je iz čistog juga, pa je otišlo u jugozapad i na kraju se ponovno vratilo skoro u čisto jugo.
Prvi plov se jedrio s refulima do 12 čvorova, drugi do 14, a treći s čak do 17-18 čvorova.
Uvjeti za jedrenje stvarno su bili top, jedino smo mi u Regatnom odboru imali puno posla jer smo stalno trebali prebacivati cijelo polje. Tako da nismo uspjeli napraviti više od tri plova, a mislim da je većini to i odgovaralo... počelo je biti hladno i sve oko nas bilo je u neverama čak i dok smo jedrili.
Foto: JK Kon-Tiki
Što se tiče rezultata, tu je Gringo 3 bio apsolutno nadmoćan i osvaja sva tri prva mjesta, dok je borba za drugo mjesto bila neizvjesna do samog kraja. U njoj su sudjelovali Mr.J i Adriatica, a Erco D' je do samog kraja imao mogućnost i da završi na trećem mjestu. Na kraju je završio kao četvrti s istim brojem bodova kao Adriatica.
U skupini Lake Racera jedrili su još Blue Lady 2 i Ča sa, a pojedinačne rezultate možete pronaći na ovom linku.
U Lake Cruiser skupini u vrhu je dominirala Krka, najbliža joj je bila Isabel, a treće mjesto osvojio je Sound of silence. Po kojem redu se ulazilo u cilj možete pronaći na ovom linku.
Bogato foto izvješće možete pronaći na Facebook stranicama regate, dok najavu treće Skradinske regate možete očekivati na službenim web stranicama.
Naslovna foto: JK Kon-Tiki