70. put za redom jedrila se regata na ruti Split - Jelsa - Split, a domaćini su bili članovi Jedriličarskog kluba Split. Termin održavanja ovog jubileja bio je 23 - 25. lipnja 2023. a okupilo se 28 posada.

Start prve etape uvijek se predvidi da bude ispred Lučice, ali meteo uvjeti to stvarno rijetko dozvole. Takav razvoj događaja bio je i ove godine kad je RO liniju starta prebacio van Čiova, a zbog tog i na Mrduji postavio pomoćni cilj. Startalo se u 10:45 i praktički bez zaustavljanja jedrilo do Jelse.

Na startu je puhao vrlo slab vjetar, ali kako je dan odmicao vjetar je jačao i stalno se jedrilo u orcu. Velikima je to odgovaralo i manji ih nisu više mogli iznenaditi, pogotovo kad se uzme u obzir da su čak dvije jedrilice opremljene canting keelovima. 

Jedna takva je je prva presjekla ciljnu ravninu, a riječ je o Mareusu 3, ex Full Pelt. Nakon njega u Jelsu stiže Barba Branko, veliki IMX 45, a potom druga jedrilica s "ljuljajućom kobilicom"  - Ice. Do Jelse je dojedrilo ukupno 17 jedrilica.

Osim čekanja starta duge etape, u Jelsi se događalo mnoštvo popratnih aktivnosti koje su bile organizirane i za Jelšane i za goste iz Splita:

Naši domaćini su nas srdačno primili, imali smo proglašenje pobjednika prve etape, izvrsnu gastro ponudu, razne degustacije vina i maslinovih ulja, igralo se balote na divlje u parkiću, ali ipak najbolje je bilo na "Skippers partyju" kojeg je moderirao DJ Dupli.
Mi kao dugogodišnja i tradicionalna regata svakako podržavamo jedrenje na latinsko jidro, pa smo u tom smislu sklopili suradnju s udrugom Lantina.
Gledamo i prema budućnosti, zbog čega surađujemo s Hrvatskom zajednicom tehničke kulture. Tako u sklopu naše regate u Jelšanskom portu redovito organiziramo radionice i promociju jedrenja s radio upravljanim jedrilicama upravo da bismo ovaj sport i oblik razonode približili najmlađima u lokalnoj zajednici.

Alenka Alujević, JK Split

Start druge etape bio je jedna od novina koje su se odlučile uvesti, a to je da se start signalizira ranije nego inače i na taj način pruži dodatna šansa svima koji na jedra stići do Splita.

Krenulo se u 9:00 po buri koja je pred start puhala s vrlo ugodnih 12-13 čvorova. Međutim, kako to već biva, nakon pola sata i dolaska u zonu Rta Tatinja vjetar slabi  i to značajno.

U nekim trenucima vjetar čak pada na čvor ili dva i tu dolazi do prvih velikih odluka. Većina flote bira jedrenje uz obalu Hvara s obzirom da je najavljen dolazak maestrala, ali oni koji su izabrali Bračku stranu kanala konstantno su u laganom pritisku i nezaustavljivo klize prema naprijed.

Najavljeni maestral stiže, ali ne s najavljenim intenzitetom tako da na čelo flote uz jedrilice s najvišim performansama izbijaju samo oni koji su najspremniji.

Do pomoćnog cilja na Mrduji ponovno prvi stiže Mareus 3, ali na drugom nije Barba Branko, već Erco D' koji izvanrednu drugu poziciju drži do pred sam cilj.

U Splitskom kanalu vjetar postupno jača kako se vodeći približavaju, tako da Ice polako počinje nadoknađivati prednost posade Erca D' i skoro pa u foto finišu uspijeva svoje racing performanse iskoristiti u svoju korist i zauzeti drugo mjesto u generalnom poretku i Erca potisnuti na treće.

Kroz iduća dva sata do cilja stiže još petnaestak jedrilica, dok posljednjoj četvorci do cilja treba još oko dodatnih sat i pol, a samo tri jedrilice ne uspijevaju dojedriti prije isteka ograničenog vremena jedrenja.

U svakom slučaju bila je riječ o izvrsnoj regati kako po natjecateljskom pitanju, tako i po pitanju društvenih događanja, a raspored ulazaka u cilj prve etape možete pronaći na ovom linku, dok su rezultati druge etape dostupni na ovom linku.

Naslov najbrže jedrilice u realnom vremenu ponio je Mareus 3, a po ORC-u Erco D'.

 

Back To Top